دو رشته جدید به دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز افزوده می‌شود


در تازه‌ترین تحولات علمی دانشگاهی، دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز با اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید، گامی بزرگ در توسعه آموزشی خود برمی‌دارد. این اقدام نشان‌دهنده تلاش دانشگاه برای پاسخ به نیازهای علمی و تخصصی جامعه در حوزه‌های مختلف زمین‌شناسی است.

توسعه تحصیلات تکمیلی در زمین‌شناسی و فناوری‌های مرتبط

رئیس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران، دکتر عباس چرچی، از افزوده شدن دو رشته گرایش جدید گوهرشناسی و کانی‌های صنعتی و زمین‌شناسی مهندسی خبر داده است. این دو رشته جدید، فرصت‌های تحصیلی گسترده‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

رشته‌های فعال و ظرفیت پذیرش دانشجو

دانشکده علوم زمین و GIS اهواز در حال حاضر شامل چندین گروه آموزشی فعال است که در رشته‌های زمین‌شناسی، آب‌های زیرزمینی، زمین‌شناسی اقتصادی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی، تکتونیک، سنجش از دور GIS و زمین‌شناسی نفت دانشجو پذیرش می‌کنند. این دانشکده همچنین در رشته گرایش زمین‌شناسی نفت، به دلیل تنها بودن در کشور، پذیرش تعداد قابل توجهی دانشجو را دارد.

فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنایع

دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه‌های پژوهشی نیز فعالیت‌های چشمگیری دارد. این دانشکده با ارتباطات گسترده با صنایع نفت و آبفا، مسائل و چالش‌های این حوزه‌ها را در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری پژوهش و بررسی می‌کند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *