ذخایر سدهای کشور 3 درصد کاهش یافت

با وجود پر شدن 67 درصدی سدهای کشور، میزان آب ورودی به آنها 3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به بارش‌های دو ماه گذشته گفت: این بارش‌ها منجر به پر شدن کامل برخی سدها در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان شده است.

وی افزود: اگرچه این بارش‌ها تنش آبی در برخی استان‌ها به خصوص در منطقه جنوب شرق را در سال آبی پیش‌رو برطرف کرده، اما میزان آب ورودی به سدها با وجود پر شدن 67 درصدی، 3 درصد کاهش را نسبت به سال آبی گذشته نشان می‌دهد. مصرف آب در سطح کشور همچنان نیازمند توجه و مراقبت است.

قاسم‌زاده با اشاره به وضعیت بارش در پایتخت گفت: مجموع 5 سد استان تهران، اکنون 26 درصد پرشدگی دارد که این میزان نشانگر 6 درصد کاهش حجم مخازن این استان نسبت به سال آبی گذشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تغییرات اقلیمی و تبعات آن در ایران، گفت: افزایش حرارت زمین و به تبع آن، افزایش قدرت تبخیر، تهدیدی برای منابع آب سطحی کشور خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است با مدیریت مصرف و پرهیز از بدمصرفی و پرمصرفی، به حفظ پایداری منابع آبی کشور کمک کنیم.**

این خبر به خوبی نشان می‌دهد که با وجود بارش‌های اخیر، همچنان شاهد کمبود بارش در برخی مناطق کشور هستیم.

لذا ضروری است که همگی در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا بتوانیم از این نعمت الهی به بهترین نحو استفاده کنیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *