یک هشتم رای‌گیری‌ها در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی است

وحیدی، وزیر کشور، در پس از نشست هم‌اندیشی با استانداران سراسر کشور اعلام کرد که یک هشتم رای‌گیری‌ها در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی اجرا خواهد شد. این تصمیم اهمیت زیادی در بهبود فرآیند انتخابات دارد.

تسهیل در رای‌گیری

با توجه به قانون، در یک هشتم صندوق‌ها در حوزه‌هایی که بیش از یک کرسی در مجلس دارند، رای‌گیری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. این تغییر به منظور تسهیل در فرآیند رای‌گیری و افزایش شفافیت در انتخابات مجلس صورت گرفته است.

نشست هم‌اندیشی وزیر کشور با استانداران

در جلسه هم‌اندیشی با استانداران سراسر کشور، موضوعات اقتصادی و اشتغال در بودجه مورد بررسی قرار گرفت. وزیر کشور بیان کرد که بیش از ۱۱ هزار نفر در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شده‌اند و انتخابات وارد مرحله جدیدی شده است.

افزایش فرصت بررسی صلاحیت‌ها

وحیدی تصریح کرد که فرصت بررسی صلاحیت‌ها افزایش یافته و هیات‌های اجرایی ۱۰ روز، هیات‌های نظارت ۵۰ روز و شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت بررسی دارند. این اقدام به منظور کاهش اشکالات ممکن در احراز هویت و صلاحیت‌های ارائه شده توسط افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس است.

اهمیت انتخابات الکترونیکی

وزیر کشور به اهمیت انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و توضیح داد که این انتخابات دارای دو مرحله اصلی هستند: احراز هویت الکترونیکی و اخذ رای به صورت الکترونیکی. این تغییرات به منظور جلب اطمینان عمومی و افزایش سرعت و دقت در فرآیند انتخابات صورت گرفته است.

نتیجه‌گیری

تصمیم به اجرای یک هشتم رای‌گیری‌ها به صورت الکترونیکی در انتخابات مجلس نشان از تحولات مثبت در سیستم انتخاباتی کشور است. این تغییرات بهبودهای چشمگیری در فرآیند انتخابات ایجاد خواهد کرد و به شفافیت و قدرت تصمیم‌گیری مردم کمک می‌کند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *