رهبر کره شمالی: اگر سئول حاکمیت ما را تهدید کند در نابوی آن درنگ نمی‌کنیم

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، اعلام کرد که در صورت تهدید به حاکمیت و امنیت کشور توسط کره جنوبی، بدون هیچ تأخیری به نابودی آن درنگ نخواهند کرد.

تأکید بر تقویت بازدارندگی هسته‌ای

در حین بازدید از کارخانه‌های بزرگ سلاح‌سازی کره شمالی، رهبر این کشور همسایه جنوبی را “دشمن اصلی” خواند و بیان کرد که تقویت قابلیت‌های نظامی برای دفاع و بازدارندگی هسته‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

عدم قصد شروع تقابل یکجانبه ولی پرهیز از جنگ

کیم جونگ اون اظهار کرد که کره شمالی قصد ندارد تقابل یکجانبه را آغاز کند، اما به همراهی آن، قصد پرهیز از شروع جنگ را ندارد.

تهدید به نابودی در صورت تهاجم

در پاسخ به هر نیروی نظامی از سوی کره جنوبی، رهبر کره شمالی اعلام کرد: “اگر کره جنوبی تلاش کند علیه ما از نیروی نظامی استفاده کرده یا حاکمیت و امنیت را تهدید کند، ما در نابود کردن کره جنوبی با همه ابزارها و نیروهایمان تعلل نخواهیم کرد.”

تنش‌ها و وضعیت هسته‌ای در منطقه

تازه‌ترین اقدام کره شمالی در شلیک تعداد زیادی گلوله توپ به آب‌های نزدیک جزایر خط مقدم کره جنوبی، نشان از افزایش تنش‌ها در منطقه دارد. این اقدام ساکنان جزایر را به پناهگاه‌ها مجبور کرد و ارتش کره جنوبی نیز به واکنش نشان داد.

مواضع بین‌المللی و روابط با ایالات متحده و متحدان

کره شمالی در برابر متهمات بین‌المللی به انتقال سلاح به روسیه و نقض تحریم‌ها قرار گرفته و روابط با ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن و کره جنوبی، تا حد زیادی تشدید شده است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *