روزنامه هم‌میهن به خاطر انتشار مطلب توهین‌آمیز در دادستانی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

دادستانی تهران برای روزنامه هم‌میهن به دلیل انتشار مطلبی توهین‌آمیز در صفحه اجتماعی‌اش، پرونده قضایی تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قوه قضائیه اعلام کرد که به دنبال انتشار مطلبی توهین‌آمیز در صفحه اجتماعی روزنامه هم‌میهن، دادستانی تهران برای مدیرمسئول این روزنامه پرونده قضایی تشکیل داده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این پرونده قضایی از جمله محتوای مطلب توهین‌آمیز و هویت افراد توهین‌شده منتشر نشده است.

انتشار این خبر با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه شده است. برخی از کاربران از برخوردهای قضایی با رسانه‌ها به خاطر انتشار مطالب انتقادی انتقاد کرده‌اند و این اقدام را نشانه‌ای از محدود شدن آزادی بیان در ایران می‌دانند.

در عین حال، برخی دیگر معتقدند که انتشار مطالب توهین‌آمیز در رسانه‌ها جرم محسوب می‌شود و باید با متخلفان برخورد قانونی شود.

لازم به ذکر است که براساس اصل 24 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشریات در چارچوب قانون مجاز به فعالیت هستند و قوه قضائیه موظف است از حقوق این رسانه‌ها در مقابل تضییقات غیرقانونی حمایت کند.

هنوز مشخص نیست که نتیجه این پرونده قضایی چه خواهد شد. اما این پرونده بار دیگر بحث آزادی بیان در ایران را داغ کرده است.

در ادامه می‌توانید برخی از واکنش‌ها به خبر تشکیل پرونده قضایی برای روزنامه هم‌میهن را بخوانید:

  • یکی از کاربران توییتر نوشته است: “متاسفانه شاهد برخوردهای قضایی با رسانه‌ها به خاطر انتشار مطالب انتقادی هستیم. این برخوردها نشان‌دهنده محدود شدن آزادی بیان در ایران است.”
  • کاربر دیگری نوشته است: “امیدواریم قوه قضائیه با این پرونده به طور عادلانه برخورد کند و حقوق روزنامه هم‌میهن و مدیرمسئول آن را نقض نکند.”
  • یک فعال رسانه‌ای نیز گفته است: “تشکیل پرونده قضایی برای روزنامه هم‌میهن به خاطر انتشار مطلب توهین‌آمیز، اقدامی نادرست است. باید به جای برخورد قضایی، با گفتگو و تعامل، مشکلات بین رسانه‌ها و افراد حل و فصل شود.”

این پرونده در حالی در جریان است که در روزهای اخیر، تنش‌ها بین رسانه‌ها و قوه قضائیه افزایش یافته است. برخی از رسانه‌ها از برخوردهای قضایی با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به خاطر انتشار مطالب انتقادی خبر داده‌اند.

فعالان رسانه‌ای این برخوردها را نشانه‌ای از محدود شدن آزادی بیان در ایران می‌دانند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *