سه عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جمع دو درصد برتر دانشمندان جهان

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشمندان جهان که توسط دانشگاه استنفورد آمریکا منتشر شده است، سه تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد موفق به کسب جایگاهی در جمع دو درصد برتر دانشمندان جهان شده‌اند. دکتر احمد زارعی، دکتر علیرضا جعفری و دکتر جمال مجیدپور با توجه به شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات علمی، میزان ارجاعات به آثارشان و تأثیرگذاری پژوهش‌هایشان بر حوزه‌های مرتبط، به این افتخار دست یافته‌اند.

این دستاورد بزرگ نه تنها افتخار بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی گناباد و جامعه علمی کشور محسوب می‌شود، بلکه نشان‌دهنده کیفیت بالای پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه و پتانسیل بالای دانشمندان ایرانی در عرصه رقابت‌های علمی جهانی است.

فهرست دو درصد برتر دانشمندان جهان، یک معیار معتبر برای سنجش تأثیرگذاری علمی محققان در سطح بین‌المللی است. حضور دانشمندان ایرانی در این فهرست، نشان‌دهنده رشد روزافزون علم و فناوری در کشور و همچنین توجه روزافزون جامعه جهانی به دستاوردهای علمی محققان ایرانی است.

این موفقیت، انگیزه‌ای مضاعف برای سایر پژوهشگران کشور خواهد بود تا با تلاش بیشتر و انجام پژوهش‌های باکیفیت، بتوانند جایگاه ایران را در عرصه علم و فناوری بیش از پیش ارتقا دهند.

لازم به ذکر است که این دستاورد در حالی حاصل شده است که دانشگاه علوم پزشکی گناباد با وجود محدودیت‌های موجود، توانسته است در عرصه پژوهش و نوآوری به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. این موفقیت، نشان‌دهنده اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی پژوهش و حمایت از دانشمندان در کشور است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *