شبکه انتقال گاز شمال و غرب کشور پایدار است

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، غلام‌عباس حسینی، افتخار استمرار پایداری شبکه انتقال گاز کشور را در روز‌های سرد زمستان اعلام کرد. او اظهار داشت که با توجه به تغییرات آب و هوایی در مناطق شمال و شمال‌غرب کشور، تیم فنی با فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی در تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری از خطوط لوله، تمام تلاش خود را برای انتقال پایدار و ایمن گاز به هم‌وطنان به کار می‌گیرد.

حجم انتقال گاز در دوره‌های اخیر

حسینی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴۶ میلیون مترمکعب گاز تولیدی به مصرف‌کنندگان انتقال داده شده است. از ابتدای سال تاکنون نیز حدود ۲۰۲ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف انتقال یافته است.

عملکرد برجسته در دوره گذشته

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، میانگین انتقال گاز در ۲۰ روز اخیر را روزانه ۸۳۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد. او افزود که با برنامه‌ریزی دقیق، تمامی برنامه‌های تعمیراتی پیش‌بینی‌شده در خطوط لوله و تأسیسات، پیش از فصل سرد سال به اتمام رسیده و اکنون تیم عملیاتی صنعت گاز با آمادگی کامل و نظارت بر خطوط لوله‌های فشار قوی، جهت انتقال بی‌وقفه گاز به مصارف خانگی، نیروگاهی و صنعتی در حال تلاش هستند.

ظرفیت بزرگ انتقال

حسینی با تأکید بر ظرفیت بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز و ۹۲ تأسیسات تقویت فشار گاز شرکت انتقال گاز ایران، اعلام کرد که ظرفیت انتقال روزانه این شبکه به ۹۵۰ میلیون متر مکعب گاز رسیده است. همچنین مناطق ده‌گانه عملیاتی انتقال گاز در سراسر کشور در حالت آماده‌باش کامل به کار مشغولند.

توجه به مدیریت مصرف در فصل زمستان

در پایان، حسینی از همه مردم درخواست کرد با مدیریت مصرف گاز طبیعی و کاهش یک درجه‌ای دمای منازل، از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری کنند. این اقدامات به کمک افراد می‌تواند به انتقال بی‌مشکل گاز به مصرف‌کنندگان خانگی در شهرها و روستاهای دورافتاده، به ویژه در روزهای سرد سال، کمک شایانی کند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *