جانباز ۷۰ درصد در تبریز به قافله همرزمان شهیدش پیوست


در این مقاله به زندگی و دوران جهاد حاج غفور حسین زاده، یکی از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، پرداخته می‌شود. حسین زاده که پس از چهل و دو سال مبارزه و صبر در برابر آلام ناشی از جراحات جنگی، سرانجام به دیدار حق شتافت و به یاران شهید خود در تبریز پیوست.

زندگینامه حاج غفور حسین زاده

حاج غفور حسین زاده، فرزند باغبان زحمتکشی از شهرستان هشترود، در پنجم مهر ۱۳۲۶ به دنیا آمد. او در جوانی، در عملیات بیت المقدس، زمانی که خرمشهر در محاصره نیروهای بعثی بود، به شدت مجروح شد. حسین زاده که از ناحیه سر و مغز دچار جراحات بسیار شدیدی شده بود، چهار سال تمام در منزل مبارزه با عواقب این جراحات را ادامه داد.

وداع با جانباز سرافراز

پس از سال‌ها تحمل رنج و درد، حسین زاده در سحرگاه پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳، در حالی که خانواده و دوستانش در کنارش بودند، دیدار آخر را با این دنیا داشت. مراسم تشییع این جانباز شهید، که نماد ایثار و فداکاری است، قرار است با حضور جمعی از مردم ولایتمدار تبریز، نمازگزاران جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شود.

بزرگداشت و یادبود

مراسم شام غریبان این شهید والامقام در مسجد حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد. همچنین، مجلس ترحیم ایشان با حضور اهالی محترم تبریز و اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران، در همین مکان منعقد می‌گردد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *