هشدار هواشناسی به ۱۳ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در 13 استان کشور، از آماده باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی شماره 16 سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه 12 اردیبهشت، بارش رگباری باران و وزش شدید باد در دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین روز دوشنبه 13 اردیبهشت، دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

محمودی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی هلال احمر در قالب امدادگران و نجاتگران در حالت آماده باش هستند، از مردم خواست که در صورت بروز هرگونه مخاطره جوی با شماره 112 ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

این خبر به خوبی نشان می‌دهد که سازمان‌های مربوطه در حال آماده‌باش برای مقابله با احتمالی سیل و آبگرفتگی در 13 استان کشور هستند.

لذا از مردم این استان‌ها تقاضا می‌شود که با توجه به هشدارهای هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داده و از تردد در مناطق سیل‌خیز و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

همچنین در صورت بروز هرگونه حادثه، با شماره 112 تماس گرفته و از کمک امدادگران و نجاتگران بهره‌مند شوند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *