هشدار وزش باد شدید در جنوب کشور/بارش باران در ۲۲ استان


در یک گزارش جدید از سوی سازمان هواشناسی کشور، شاهد اخطارهایی جدی در خصوص شرایط جوی آتی هستیم. این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای زرد رنگ، نسبت به وقوع بادهای به شدت قوی در مناطق جنوب شرقی و بارش‌های سنگین در بیش از نیمی از استان‌های کشور هشدار داده است.

وضعیت هواشناسی جنوب کشور: بادهای شدید در راهند

طبق پیش‌بینی‌ها، جنوب شرق کشور از روز یکشنبه تا دوشنبه (۱۳ تا ۱۴ اسفندماه) شاهد وزش بادهایی خواهد بود که سرعتی بین متوسط تا شدید را تجربه می‌کنند. این شرایط موجب افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و نیز خلیج فارس می‌شود. این وضعیت اختلالاتی را در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و همچنین در فعالیت‌های شیلاتی و سکوهای نفتی ایجاد خواهد کرد.

بارش باران در ۲۲ استان: آماده باش برای مقابله با مخاطرات

سازمان هواشناسی همچنین از فعالیت یک سامانه بارشی قوی در کشور خبر داده که انتظار می‌رود از اوایل وقت دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۴ تا ۱۵ اسفندماه)، بارش‌های شدید باران، رعدوبرق، و در مناطق سردسیر بارش برف و احتمال وقوع بهمن را به دنبال داشته باشد. این شرایط جوی بر نیمه جنوبی و برخی استان‌های شرقی کشور تأثیر خواهد گذاشت و می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر، کولاک برف، و اختلالاتی در ترددهای جاده‌ای شود.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *