همکاری دستگاه‌ها با وزارت بهداشت در اجرای قانون هوای پاک از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، حسین فرشیدی، اعلام کرد که وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد نظارتی در زمینه هوای پاک در کشور فعالیت دارد. این وزارت در مورد مواردی که باعث آلودگی هوا می‌شوند، به سازمان‌های مربوطه تذکر می‌دهد.

تعامل با کمیته بحران اطلاع‌رسانی

فرشیدی اعلام کرد: وزارت بهداشت در خصوص آلودگی هوا که می‌تواند به سلامت مردم آسیب بزند، به کمیته بحران اطلاع‌رسانی اطلاع خواهد داد. این تعامل به منظور ارائه اطلاعات به‌روز و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه صورت می‌گیرد.

تأثیرات آلودگی هوا بر سلامت

اثرات منفی بر قلب و ریه

آلودگی هوا به‌ویژه بر قلب و ریه اثرات منفی گذارد و تاثیرات زیانبار آن ثابت شده است. این مسائل بر تشدید انواع سرطان‌ها در افراد تأثیر گذار خواهد بود.

عدم داشتن شواهد استفاده از سوخت مازوت

فرشیدی بیان کرد: “ما شواهدی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های تهران و کرج نداریم.” او افزود که در سال جاری، استفاده از مازوت برای نیروگاه‌ها در تهران انجام نشده است.

همکاری دستگاه‌ها با وزارت بهداشت

وی تأکید کرد: “اکنون تمام دستگاه‌ها در زمینه هوای پاک با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند؛ اما همکاری دستگاه‌ها بستگی به میزان تعامل از ده تا ۱۰۰ درصد خواهد داشت.”

موضوع هوای پاک در کشور

نقش ۲۲ موسسه و سازمان

بیش از ۲۲ موسسه و سازمان در کشور در حوزه هوای پاک فعالیت دارند. فرشیدی اظهار کرد که “هوای پاک موضوع مهمی است و در حال حاضر روزهای پاک در ایران بیشتر و روزهای آلوده نسبت به سال گذشته کمتر است.”

تأثیرات آلودگی هوا بر سلامت عمومی

فرشیدی تاکید کرد: “آلودگی هوا برای سلامتی افراد ضرر داشته و سبب بروز مرگ و میر می‌شود. برخی از تولیدکنندگان آلودگی هوا مانند ماشین و موتورسیکلت‌ها شناور هستند.”

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *