واردات ۵.۴ تن شمش طلا در یک ماه

با توجه به آمار اخیر اعلام شده توسط رئیس کل گمرک ایران، شاهد افزایش قابل توجهی در واردات شمش طلا به کشور در دی ماه سال جاری بوده‌ایم، که این میزان به ۵.۴ تن شمش طلا با ارزش ۳۵۲ میلیون دلار رسیده است.

روند صعودی واردات شمش طلا

محمد رضوانی فر، معاون وزیر اقتصاد، در گزارشی اعلام کرد که میزان واردات شمش طلا در دی ماه سال گذشته تنها ۱۷۶ کیلوگرم بوده است. این در حالی است که ارزش واردات شمش طلا در دی ماه امسال به ۹ میلیون دلار رسیده، که نشان‌دهنده رشد قابل توجه در این بخش است.

واردات شمش طلا در ۱۰ ماهه سال جاری

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در ۱۰ ماهه سال جاری، حجم واردات شمش طلا به ۲۴.۵ تن رسیده و ارزش آن به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ شده است. این میزان، ۲.۹۰ درصد از کل ارزش واردات کشور را شامل می‌شود.

مسیرهای اصلی واردات شمش طلا

گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) نقش اصلی را در واردات شمش طلا به عهده داشته و با ۷۱.۲۸ درصد بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده است. گمرک‌های باشماق و تبریز نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تسهیلات دولتی برای واردات شمش طلا

هیئت دولت در آذرماه سال گذشته تصمیم به اعطای تسهیلات جهت واردات شمش طلا گرفته است. این مصوبه موجب شده تا واردات شمش طلا به کشور افزایش یابد و به نوعی تحرک جدیدی در بازار طلا و اقتصاد کشور ایجاد شود.

در این مقاله به بررسی افزایش چشمگیر واردات شمش طلا به ایران پرداختیم. این افزایش نه تنها نشان‌دهنده تغییرات در سیاست‌های اقتصادی کشور است، بلکه می‌تواند تاثیرات مهمی بر بازار طلا و سایر بخش‌های اقتصادی داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *