واکنش ایران به بیانیه عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ناصر کنعانی، در واکنش به بیانیه مشترک عربستان سعودی و کویت در خصوص میدان گازی آرش، اعلام کرد که ایران آماده است تا مذاکرات دوجانبه با کویت را پیرامون بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی مشترک در این میدان و تحدید حدود دریایی ادامه دهد.

تأکید بر اصل حسن همجواری و تقویت روابط

کنعانی با تأکید بر اصل حسن همجواری و اهمیت سیاست تقویت روابط با همسایگان در دولت جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد که توافق درخصوص این پرونده در فضای همکاری و تعامل سازنده و با احترام به منافع و مصالح دو کشور قابل دسترسی است.

نقد بر طرح ادعا‌های یکجانبه

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت که طرح ادعا‌های یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها، فضای مناسبی را برای مدیریت و پیشبرد موضوع، براساس منافع و مصالح مشترک فراهم نمی‌کند.

آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات فنی

کنعانی بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات فنی در فضای دوستانه با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی‌الطرفین تأکید کرد. این اظهارات نشان‌دهنده تلاش ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به میدان گازی آرش از طریق مذاکره و همکاری است.

این موضع‌گیری ایران در واکنش به بیانیه مشترک عربستان و کویت، بیانگر تلاش برای حفظ روابط دوستانه با همسایگان و حل اختلافات از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک و همکاری مشترک است. همچنین این امر نشان‌دهنده تأکید ایران بر حفظ حقوق و منافع ملی خود در مسائل مرتبط با منابع هیدروکربنی است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *