وزیر ارتباطات: اینترنت باکیفیت‌تر و پرسرعت‌تر در راه است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به مناسبت روز جهانی ارتباطات، از افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های متعددی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رئیس جمهور، گفت: هدف از این طرح‌ها، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور و در نتیجه افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت است.

زارع‌پور یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها را اتصال 7500مین روستای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی از ابتدای دولت سیزدهم دانست و گفت: با این اقدام، 96 درصد روستاها به لحاظ تعداد و 99 درصد به لحاظ جمعیتی تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اتصال روستاهای باقی‌مانده به دلیل صعب‌العبور بودن و نیاز به احداث جاده، برق و فیبرنوری طولانی، با سرعت در حال انجام است، افزود: برای اتصال این روستاها، تاکنون 4500 کیلومتر جاده، 4000 کیلومتر شبکه برق و 4200 کیلومتر فیبرنوری احداث شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه به پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت: این پروژه پس از افتتاح در استان قم، در 20 شهر دیگر کشور نیز افتتاح و همزمان عملیات اجرایی در 50 شهر دیگر آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7.5 میلیون خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، برنامه‌ریزی کرد تا این تعداد تا پایان سال به 14 میلیون خانوار و تا سال آینده به کل شهر‌های کشور برسد.

زارع‌پور با اشاره به ضرورت اتصال به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، گفت: تاکنون نیم میلیون نفر از فیبرنوری و VDSL استفاده می‌کنند و برنامه داریم این تعداد را تا پایان سال به 2 میلیون نفر برسانیم.

وی همچنین از افزایش دو برابری ظرفیت شبکه انتقال و IP کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار در این شبکه از تجهیزات انتقال نوری کاملاً ایرانی استفاده شده است.

وزیر ارتباطات در پایان با بیان اینکه ایران به جمع معدود کشورهایی که چنین تجهیزاتی می‌سازند پیوسته است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها، شاهد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور باشیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *