پرداخت خلافی خودرو فقط از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مورد تأیید پلیس

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا: پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن‌های غیرمجاز، مشکل‌ساز می‌شود

سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور، رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا، در خصوص پرداخت خلافی خودرو هشدار داد و گفت: پرداخت خلافی خودرو هم به صورت کلی و هم به صورت موردی فقط از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مجاز و مورد تأیید پلیس امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از شهروندان در خصوص پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن‌های غیرمجاز به وجود آمده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد از طریق اپلیکیشن‌های متفرقه اقدام به پرداخت خلافی خودرو می‌کنند که به دلیل عدم ارتباط سیستمی این اپلیکیشن‌ها با پلیس راهور، در واقع پرداخت خلافی به درستی انجام نمی‌شود و این موضوع در زمان مراجعه به مراکز خدمات مختلف برای این افراد مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو به صورت حضوری و غیرحضوری وجود دارد، گفت:

  • به صورت حضوری:
    • مراجعه به پلیس راهور محل سکونت
    • مراجعه به دفاتر پلیس +10
    • استفاده از درگاه‌های بانکی در محل
  • به صورت غیرحضوری:
    • استفاده از اپلیکیشن‌های پلیس راهور
    • ارسال شماره پلاک و VIN خودرو به سامانه پیامکی 11012020

سرهنگ ابراهیم‌پور همچنین در خصوص ارسال پیامک تجمیع تخلفات رانندگی به مالکان وسایل نقلیه توضیح داد و گفت:

  • طبق ماده 28 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس موظف است که سالی یک بار، جمع مبلغ تخلفات رانندگی را جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک به اطلاع مالکان وسایل نقلیه برساند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا در پایان از هموطنان خواست که برای پرداخت خلافی خودرو فقط از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مورد تأیید پلیس استفاده کنند تا از بروز مشکلات بعدی برای دریافت خدمات مختلف پیشگیری شود.

لازم به ذکر است که لیست کامل اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مورد تأیید پلیس راهور در وب‌سایت راهور ناجا به آدرس https://www.rahvar120.ir/ قابل مشاهده است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *