پنجشنبه سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور فعال می‌شود


بر اساس گزارش‌های جدید از سازمان هواشناسی کشور، انتظار می‌رود که در پنجشنبه هفته جاری، یک سامانه بارشی قدرتمند در بیشتر نقاط ایران فعالیت خود را آغاز کند. این سامانه بارشی، باران، رعد و برق، و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت و تاثیرات قابل توجهی بر روی شرایط آب و هوایی کشور خواهد گذاشت.

پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ از شمال غرب تا جنوب غرب

طی سه روز آتی، مناطقی چون شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور شاهد ابرناکی، بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش بادهای شدید خواهند بود. از روز چهارشنبه، این بارش‌ها تشدید یافته و به مناطق دیگری چون مرکز، جنوب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی نیز گسترش خواهند یافت.

تهران؛ آسمانی پرتلاطم

پایتخت نیز از روز چهارشنبه تا جمعه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود که نیمه ابری تا ابری بودن آسمان، بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش بادهای شدید را به همراه دارد. دمای تهران طی این مدت نوسان‌هایی خواهد داشت؛ با کاهش نسبی در روزهای ابتدایی، افزایش نسبی در اواسط هفته و دوباره کاهش از پنجشنبه به بعد.

اهمیت آمادگی و احتیاط

در این اوقات، ضروری است که شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط جوی پیش‌رو داشته باشند. به ویژه در مناطق سیل‌خیز و رودخانه‌ها، احتیاط بیشتری باید به عمل آید تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

دمای روزانه در پایتخت

فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. این نشان‌دهنده تاثیرات متفاوت سامانه بارشی بر دمای مناطق مختلف است.

هموطنان عزیز، لازم است تا با رعایت نکات ایمنی و توجه به اخبار و اطلاعیه‌های هواشناسی، خود و خانواده‌های خود را در برابر شرایط جوی پیش‌رو محافظت کنند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *