پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات در طول فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

عیسی زارع‌پور در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: متاسفانه در طول یک دهه گذشته این موضوع در اولویت برنامه‌های کشور قرار نداشته و تنها 20 درصد پیشرفت در این زمینه حاصل شده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به حدود 60 درصد رسیده است، گفت: تمرکز اصلی ما در این مرحله بر روی افزایش کیفیت و بومی‌سازی تجهیزات است.

زارع‌پور در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: پیام‌رسان ایتا در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم 2.5 میلیون کاربر داشته اما امروز این تعداد به 30 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و ترافیک آن 20 برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جدایی از اینترنت آمریکایی، اظهار داشت: نیاز اصلی کشور به اینترنت آمریکایی را جدا کردیم تا در صورت بروز مشکلات، خللی در کسب و کار مردم ایجاد نشود.

وی در خصوص پیشرفت در حوزه فیبر نوری نیز گفت: در این حوزه 70 درصد پیشرفت داشته‌ایم و در حوزه فضایی نیز از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون 12 پرتاب صورت گرفته که این آمار معادل 12 سال قبل است.

با اقدامات دولت سیزدهم در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات، شاهد گام‌های بلندی در جهت استقلال فضای مجازی کشور و کاهش وابستگی به اینترنت خارجی هستیم. امید است با تداوم این روند، شاهد پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم باشیم.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *