آکسیوس: اسرائیل پیشنهاد ۲ ماه توقف جنگ را داد

وبگاه آمریکایی آکسیوس، با اشاره به منابع صهیونیستی، اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تل‌آویو یک پیشنهاد برای توقف دو ماهه جنگ در غزه با هدف آزادی اسرای صهیونیست ارائه کرده است. این پیشنهاد به تازگی منتشر شده و در صورت پذیرش، می‌تواند به آتش‌بس موقت در منطقه منجر شود.

جزئیات پیشنهاد

آکسیوس در گزارشی اعلام کرده است که پیشنهاد تل‌آویو به توقف دو ماهه جنگ در ازای آزادی تمام اسرای صهیونیستی ارائه شده است. این توافق چند مرحله‌ای بوده و شامل توقف دو ماهه جنگ و آزادی گروگان‌ها می‌شود.

انتظارات از پاسخ حماس

منابع آکسیوس اظهار داشته‌اند که تل‌آویو در انتظار پاسخ حماس به این پیشنهاد قرار دارد. این امر باعث خوش‌بینی محتاطانه‌ای در خصوص امکان پیشبرد این توافق در روز‌های آتی شده است.

اهمیت طولانی‌ترین توقف جنگ

گزارش آکسیوس تأکید دارد که این پیشنهاد اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگرچه شرط خاصی برای پایان جنگ در آن مشخص نشده است، اما طولانی‌ترین دوره توقف جنگ را که رژیم صهیونیستی ارائه کرده، در خود جای دارد.

نگاه آمریکایی به توافق

مقام‌های آمریکایی نیز به گزارش آکسیوس اشاره کرده‌اند که به دست آوردن چنین توافقی ممکن است تنها راه ممکن برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه باشد.

ابهامات در مورد هدف پیشنهاد

در این میان، سامی ابوزهری از رهبران حماس ابهاماتی را در مورد هدف پیشنهاد اسرائیل بیان کرده و ادعا کرده است که این توافق به منظور فرو نشاندن خشم مردم اسرائیل از نتانیاهو صورت گرفته است.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *