کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس: چالش وزن برای گرایی‌ها و امید به آینده

کارشناس کشتی فرنگی معتقد است که چالش اصلی برادران گرایی برای حضور در المپیک پاریس، موضوع وزن آنهاست و آنها باید به وزن‌های بالاتر بروند.

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ مجارستان و از دست رفتن شانس المپیک برای محمدعلی و محمدرضا گرایی، گفت: “کشتی با هیچ کس تعارف ندارد و اگر کشتی‌گیری از نظر فنی و آمادگی جسمانی در شرایط خوبی باشد، می‌تواند در ترکیب تیم قرار بگیرد. در حال حاضر کشتی‌گیران خوب و جوانی مانند سعید اسماعیلی و فردین هدایتی در کشتی فرنگی ایران حضور دارند که می‌توانند در المپیک مدعی باشند.”

وی افزود: “انتخاب کشتی‌گیر در نهایت بر عهده کادر فنی است و آنها باید با در نظر گرفتن چرخه انتخابی و شرایط کشتی‌گیران، بهترین نفرات را برای المپیک انتخاب کنند. کشتی فرنگی و آزاد ایران از جمله امیدهای مدال‌آوری کاروان ایران در المپیک پاریس هستند و با توجه به تدارکاتی که فدراسیون کشتی دیده، می‌توان به کسب مدال توسط این تیم‌ها امیدوار بود.”

خیرآبادی در خصوص عملکرد برادران گرایی گفت: “این دو کشتی‌گیر سال‌های سال برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند، اما در حال حاضر از آمادگی ایده‌آل دور هستند. سرمربی تیم با توجه به نتایج به دست آمده، بهترین نفرات را برای حضور در المپیک انتخاب خواهد کرد.”

چالش وزن گرایی‌ها:

کارشناس کشتی فرنگی با اشاره به چالش وزن برای برادران گرایی عنوان کرد: “محمدرضا گرایی از وزن ۷۷ کیلوگرم به وزن ۶۷ کیلوگرم آمده و محمدعلی گرایی نیز در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. این دو کشتی‌گیر در حال حاضر در وزن‌های المپیکی حضور دارند و امکان تغییر وزن آنها بدون ریسک وجود ندارد. اگر آنها قصد دارند به کشتی ادامه دهند، باید به وزن‌های بالاتر بروند.”

اشتباه اسماعیلی و درس‌های آن:

خیرآبادی در مورد اشتباه سعید اسماعیلی در مبارزه با محمدرضا گرایی گفت: “تماشاگران در اواخر مبارزه شروع به شمارش معکوس کردند و اسماعیلی با شنیدن عدد یک، فکر کرد که زمان کشتی تمام شده است. حریف از این فرصت استفاده کرد و به امتیاز پیروزی رسید. این اتفاق هرچند که در یک مسابقه غیررسمی رخ داد، اما درس بزرگی برای اسماعیلی بود و او باید در مسابقات آینده مراقب چنین اشتباهاتی باشد.”

امید به آینده:

خیرآبادی در پایان صحبت‌های خود گفت: “سعید اسماعیلی کشتی‌گیر با استعداد و آینده‌داری است و می‌توان به کسب مدال طلا توسط او در المپیک پاریس امیدوار بود. او از نظر وزنی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و در فنون خاک و سرپا نیز عملکرد خوبی دارد.”

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *