کتابخانه پستی نیشابور رتبه اول کشور را از آن خود کرد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از کسب رتبه اول کشور توسط کتابخانه پستی نیشابور در زمینه بیشترین تعداد امانت کتاب در سال 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محبوبه بزم آرا با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 41 کتابخانه پستی در سراسر کشور دارد، گفت: مربیان این کتابخانه‌ها در بازه زمانی اول فروردین 1402 تا اول فروردین 1403 در مجموع 80 هزار و 968 جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده‌اند.

وی افزود: در این بین، کتابخانه پستی نیشابور با امانت 11218 جلد کتاب، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و زهره اکبرآبادی مربی مسئول این کتابخانه مورد تقدیر قرار گرفته است.

بزم آرا با بیان اینکه کتابخانه‌های پستی فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب در نقاط دور افتاده و بدون کتابخانه هستند، گفت: مربیان این کتابخانه‌ها علاوه بر ارسال و امانت‌دهی کتاب، با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و… ترغیب و آن‌ها را به نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های گروهی تشویق می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کتابخانه‌های پستی با هدف تحقق اولویت اصلی کانون پرورش فکری که همان ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است، برای خدمت به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فرهنگی که به کتابخانه دسترسی ندارند، ایجاد شده است.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *