کوچ ستاره‌های فوتسال به فوتبال؛ مربی تیم ملی بانوان: مشکل از بی‌عدالتی در دستمزدهاست

فاطمه شریف، مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان، معتقد است که بی‌عدالتی در زمینه دستمزدها، دلیل اصلی کوچ مربیان و بازیکنان فوتسال به فوتبال است.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌هایش برای فصل جدید رقابت‌های لیگ گفت: با توجه به مسابقاتی که تیم ملی در پیش‌رو دارد، بر اساس برنامه اعلام شده مسابقات لیگ امسال کمی زودتر آغاز خواهد شد. هر سال از اواخر شهریور رقابت‌های لیگ استارت می‌خورد ولی امسال از ۵ مرداد مسابقات برگزار خواهد شد. در حال حاضر با دو تیم برای فصل جدید صحبت کردم ولی هنوز چیزی نهایی نشده است و باید دید شرایط چطور پیش می‌رود و با چه تیمی امسال در لیگ حضور خواهم داشت.

وی در مورد وضعیت تیم ملی برای حضور در مسابقات پیش‌رو گفت: تیم ایران سال‌هاست که پرافتخارترین تیم آسیا به شمار می‌رود و به همین دلیل انتظار از این تیم فعلی هم بالاست. فکر می‌کنم حدود ۶ سال است که تیم ایران به غیر از جام کافا در هیچ تورنمنت و مسابقه رسمی شرکت نکرده است و بازیکنان هم محک جدی در این مدت نخورده‌اند.

شریف با بیان اینکه تیم ملی باید خودش را برابر رقبای قدرتمندتری محک بزند، گفت: سه رویداد مهم داریم. ابتدا مسابقات داخل سالن آسیا و سال بعد هم جام ملت‌ها و در نهایت اگر بتوانیم جزو سه تیم برتر آسیا باشیم می‌توانیم برای نخستین‌بار در سطح جهانی هم بازی کنیم. تفکر و اجرای جوانگرایی در تیم ملی خوب است اما اگر واقعیت و شرایط موجود را در نظر بگیریم سخت است که بخواهیم با بازیکنان جوان خودمان را به جام جهانی برسانیم. این بچه‌ها هر چند پتانسیل خوبی دارند اما مقابل تیم‌های بزرگ محک نخورده‌اند. بازیکنان ما باید در برابر تیم‌هایی مانند روسیه، پرتغال، برزیل و اسپانیا بازی کنند تا عیارشان مشخص شود.

این مربی فوتسال در مورد تیمداری باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال در حوزه بانوان از سال آینده و احتمال کوچ بازیکنان و مربیان فوتسال به فوتبال گفت: فوتبال و فوتسال به هیچ عنوان قابل قیاس باهم نیستند و این امر در جهان تأیید شده است. فوتبال علاوه بر ورزش به یک صنعت تبدیل شده است و کاملاً واضح است که عدد و رقم‌هایی که به عنوان دستمزد در این رشته رد و بدل می‌شود با فوتسال قابل مقایسه نیست. البته این موضوع صرفاً در ایران نیست و کل دنیا را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بحث کوچ مربیان و بازیکنان فوتسال از چند سال قبل به فوتبال مطرح است و در این زمینه قدم اول این است که ما این موضوع را در خانواده فوتسال جا بیاندازیم که دستمزد در فوتبال و فوتسال در هیچ کجای دنیا برابر نیست. از طرفی فدراسیون هم می‌تواند قدم دیگری بردارد و از تیم‌هایی که در فوتسال مردان حضور دارند بخواهد در حوزه بانوان هم سرمایه گذاری کنند. تیم‌هایی مانند گیتی پسند، مس سونگون و سایر باشگاه‌ها این شرایط را دارند و در صورت حضورشان در بخش بانوان قطعاً می‌توانند انگیزه خوبی را به بازیکنان و مربیان فعال در فوتسال بانوان تزریق کنند.

شریف در پایان گفت: در حال حاضر در فوتبال بانوان شاهد هستیم که مربیان و بازیکنان با وجود داشتن سابقه و افتخارات زیاد، به دلیل مشکلات مالی به سمت فوتبال می‌روند. این موضوع به ضرر فوتسال بانوان ایران است و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشیده شود.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *