۶۰ قانونگذار آمریکایی خواستار مخالفت دولت بایدن با کوچ فلسطینی‌ها شدند

۶۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه، آنتونی بلینکن، از دولت خواستند با کوچ فلسطینی‌ها مخالفت کرده و خصوصاً مخالفت قوی با “آواره کردن اجباری و دائمی” فلسطینی‌های ساکن غزه را اعلام نماید.

اعلام نگرانی از تلفات غیرنظامیان

در نامه خود، اعضای مجلس نمایندگان از افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته‌اند تا تاکید کند که ایالات متحده مخالف “آواره کردن اجباری و دائمی” فلسطینی‌های غزه هستند.

خواستار شفاف‌سازی درباره کمک‌ها و بودجه امنیتی

همچنین، نمایندگان از دولت خواستند که درخواست شفاف‌سازی درباره کمک‌های بشردوستانه بیشتر و بودجه امنیتی برای اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

نگرانی از کمک‌های مالی به اسرائیل

با اختصاص سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل، دولت بایدن اخیراً خواستار افزایش این مبلغ به ۱۴ میلیارد دلار شده است، که این موضوع نیز موجب نگرانی نمایندگان شده است.

مخالفت گروهی از قانونگذاران یهودی با اظهارات نتانیاهو

در موازات این اتفاقات، گروهی از قانونگذاران یهودی نیز اظهارات نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، درباره رد تشکیل کشور فلسطین را مخالفت آمیز اعلام کرده‌اند.

رد تشکیل کشور فلسطین توسط نتانیاهو

نتانیاهو اظهار کرده است که با پایان جنگ غزه، مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین است و تمام اراضی غرب رود اردن باید تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل قرار گیرند.

با احترام ، مجله خبری تحلیل سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *