بارش‌های گسترده و وزش باد شدید در انتظار کشور؛ هشدار هواشناسی

سازمان هواشناسی از ورود دو موج بارشی پی در پی به کشور خبر داده است. این موج‌های بارشی که از روز جمعه (۶ مهر) آغاز می‌شود، بخش‌های وسیعی از کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

طبق اعلام رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، توده هوای سرد از امروز (پنجشنبه، ۵ مهر) وارد کشور شده و با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور، جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود. در نتیجه، استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق دیگر شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

از روز جمعه، گستره بارش‌ها به مناطق شمال غرب و غرب کشور نیز خواهد رسید و استان‌هایی مانند زنجان، قزوین و البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد. همچنین، روز شنبه، بارش‌ها در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی تشدید شده و برخی استان‌های مرکزی و غربی کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

در کنار بارش‌ها، وزش باد شدید نیز در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و شمال شرق و مناطقی در مرکز و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود. همچنین، احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق وجود دارد.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه کرده است که با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی شده، اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی انجام دهند. از جمله این اقدامات می‌توان به عدم تردد غیرضروری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محکم کردن سازه‌های سبک و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی اشاره کرد.

همچنین، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که دمای هوا در برخی مناطق کشور کاهش خواهد یافت.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *