کشف محموله بزرگ قارچ ترافل قاچاق در گلستان

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، از کشف و ضبط ۴۵۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در شهرستان رامیان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد که مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت مداوم در حال رصد عرصه‌های ملی هستند. گلبینی مفرد با تاکید بر نقش مهم همکاری مردم در حفظ منابع طبیعی، به موضوع برداشت غیرقانونی قارچ ترافل از طبیعت اشاره کرد.

وی افزود که مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رامیان با همکاری نیروی انتظامی، موفق به کشف و ضبط این محموله بزرگ قارچ ترافل از یک دستگاه خودرو شدند. فرد متخلف دستگیر و پرونده وی برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان، برداشت بی‌رویه قارچ ترافل را تهدیدی جدی برای منابع طبیعی دانست و گفت که این عمل باعث از بین رفتن بذرها و نهال‌های کوچک درختان، برهم خوردن نظم خاک جنگل و در نهایت خشک شدن درختان می‌شود. وی همچنین هشدار داد که برداشت قارچ ترافل در استان گلستان غیرقانونی بوده و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

گلبینی مفرد از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه برداشت غیرقانونی قارچ ترافل، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

اخبار موثق و دقیق را در مجله خبری تحلیل سبز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top